School in cijfers

Plezier en een fijne sfeer vinden wij net zo belangrijk als de kwaliteit van het onderwijs op onze school. Wanneer beiden in balans zijn, versterken ze elkaar. De onderzoeksresultaten hieronder laten zien hoe Ackerweide scoort op verschillende punten.

Waardering Octantscholen

We houden onszelf constant scherp, zodat we uw kind een mooie en vruchtbare schooltijd kunnen geven. Dit wordt gewaardeerd door ouders, leerlingen en leerkrachten, zo blijkt uit het tweejaarlijkse tevredenheidsonderzoek.
De resultaten van dit onderzoek ziet u in de tabel. De kwaliteit van het onderwijs en de sfeer op school zijn minstens even belangrijk. In een fijne, gezellige en vertrouwelijke omgeving gaat leren nu eenmaal een stuk gemakkelijker!

Rapportcijfer tevreden ouders Octant Landelijk gemiddelde
Algemene tevredenheid 7,7 7,6
Sfeer 8,1 8,1
Onderwijs 8,0 8,0
Algemene ontwikkeling 7,9 7,9
Veiligheid op school 7,8 7,8
Voorzieningen 7,8 7,8
Wat vinden ouders van ... Ackerweide
... de school 7,7
... de leerkracht 8,3
... de communicatie 7,8
...de voorzieningen (zoals geschikt schoolgebouw, ICT, sportfaciliteiten, schoon en netjes) 8,0
Wat vinden de leerlingen op Ackerweide?
Ik heb een leuke juf/meester 9,3
De juf/meester kan goed uitleggen 9,4
Ik voel me fijn op school 8,9
Ik voel me veilig op school 9,4
Ik heb genoeg vriendjes/vriendinnetjes 9,3
De leerkrachten doen echt iets tegen pesten 9,1
Ik krijg extra hulp buiten de reguliere uitleg 9,4
Wat vinden de leerkrachten?
Ik voel me betrokken bij de school waar ik werkzaam ben 86%
Ik ben trots op mijn school 86%
Ik ben over het algemeen tevreden over mijn werk 90%
Bron: Oudertevredenheidspeiling mei 2022, Leerlingentevredenheidsonderzoek mei 2022, Medewerkerstevredenheidspeiling december 2022.

School in cijfers

Met 14 groepen en zo'n 335 leerlingen heeft elke groep op Ackerweide gemiddeld 25 leerlingen. Op alle belangrijke onderwerpen scoren wij boven het landelijk gemiddelde. Wij zijn blij en trots dat ons onderwijs, de professionele aanpak en de persoonlijke benadering zo goed worden gewaardeerd, zowel door onze leerlingen als door onze 30 medewerkers.

Wat vinden ouders van ... Ackerweide
... de school 7,7
... de leerkracht 8,3
... de communicatie 7,8
Wat vinden de leerlingen op Ackerweide?
Ik heb een leuke juf/meester 9,3
De juf/meester kan goed uitleggen 9,4
Ik voel me fijn op school 8,9
Ik voel me veilig op school 9,4
Ik heb genoeg vriendjes/vriendinnetjes 9,3
De leerkrachten doen echt iets tegen pesten 9,1
Ik krijg extra hulp buiten de reguliere uitleg 9,4
Wat vinden de leerkrachten?
Ik voel me betrokken bij de school waar ik werkzaam ben 86%
Ik ben trots op mijn school 86%
Ik ben over het algemeen tevreden over mijn werk 90%
Overtuigd?
Op alle belangrijke onderwerpen scoort Ackerweide boven het landelijk gemiddelde. Vraag een persoonlijk kennismakingsgesprek aan en kom langs voor een rondleiding!