Onze school

Ackerweide is een christelijke basisschool met als hoofddoel een fijne en vertrouwde plek te zijn voor onze leerlingen. We hechten veel waarde aan sociale normen en waarden, aan elkaar respecteren en leren samenwerken. We werken ontwikkelingsgericht in thema's, waarbij zowel de leerlingen als de leerkrachten hun inbreng hebben. Zo creëren we een school waar we ons allemaal fijn voelen én gezamenlijk veel leren!

"Op Ackerweide wordt veel aandacht besteed aan een prettige omgang met elkaar. Bij de thema’s leren de kinderen om goed samen te werken. Ik vind het heel belangrijk dat mijn kinderen en hun klasgenootjes al op jonge leeftijd leren om samen probleempjes op te lossen."
Moeder van een zoon in groep 8 en een dochter in groep 4

School in cijfers

Hier vindt u resultaten waaruit blijkt hoe wij scoren ten opzichte van het landelijk gemiddelde en hoe onze leerlingen, ouders en leerkrachten Ackerweide waarderen.

Sfeer & veiligheid

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich bij ons op school prettig voelt en weet waar hij/zij aan toe is. Een veilige en vertrouwde omgeving is de basis van alles.

Ondersteuning

Niet ieder kind is hetzelfde en dat realiseren wij ons maar al te goed. Speciale begeleiding en uitdaging zorgen voor passend onderwijs voor íeder kind.

Lesprogramma

Benieuwd hoe onze lessen eruit zien? De focus van ons lesprogramma is om het maximale uit ieder kind te halen, op zijn eigen niveau. Daarbij werken wij elke acht weken op basis van een nieuw thema.

Vakken

Wij werken zoveel mogelijk met een vast dagritme en met wisselende thema's als uitgangspunt. Tijdens de schoolcarrière krijgt uw kind een zorgvuldig afgewogen pakket van vakken en lesonderwerpen.

Persoonlijk contact

Wij ontmoeten u graag! Dit kan door middel van een persoonlijke rondleiding, tijdens ons dagelijkse inloopkwartier of bijvoorbeeld op onze open ouderavond.